Erik Madsen/DK
Jag fotograferar livet runt mig och det jag ser på min väg.
Dokumentarisk - reportage - situationer. Candid - Snapshots - Gatumiljö.
EM-bloggen # 2405 / Ekstra kraft.
Roskilde, den 16. marts 2022.
2 st. SU på en Amazon 122s med en B18B-motor och ett andra "topstykke og manifold" end standard Amazonen gav 85 hk (DIN). Amazonen havde standard en B18A-motor på 68 hk (DIN).
2 st. 75 Ah batterier gav ett längre räckvidd på 50 km mot de ursprungliga 56 Ah batterierna på 30 km, men den blev inte snabbare 😀
Mvh. Erik.
PS: Amazonen är såld 😢
Added 2022-03-16 15:58 |
Read 995 times. |
Permalink
Det är bra att inte behöva oroa sig för mycket för strömavbrott. Jag har dock ett Falck-abonnemang som täcker för att köra mig hem, om jag skulle sakna ström eller punktera.
Med vänliga hälsningar från Erik.
Hilsen!
Jag tror inte att jag fick mer volt ? Jag fick flera Ah (ampere-timmar). När den laddas sker det ändå via ett 230 voltsuttag, som sitter i uteskåpet med nätsladd inifrån min lägenhet. Laddaren är en så kallad "impulsladdare", som "tränar" batterierna - skapar en liten förbrukning och laddar up igen. Jag hade även en sådan impulsladdare till Amazonen som var på hela vintern.
Med många vänliga hälsningar från Erik.
PS: Den går inte fortare, utan längre och jag hoppas att den inte brinner :-)
Hälsningar Lena
Yes - sådan.
Mvh. Erik.
Det var ett ämne som jag var väldigt upptagen av i början. Jag köpte skotern begagnad och jag var osäker på hur länge sådana batterier kunde hålla. Tack och lov har jag inte behövt Falck – än.
Med många vänliga hälsningar från Erik.
Med mange venlige hilsener fra Erik.
Har du fått hlälp av Falck nångång ?
HaD/Gunte..
Ja, det kan mycket väl vara så att jag kör lite utanför stadsgränsen i sommar. Nu måste vi se.
Jag har varit nära två gånger, men varje gång nådde jag hem till laddaren. Det var i den sista livslängden av originalbatterierna.
Med många vänliga hälsningar från Erik.